sábado, abril 24, 2010

25th Anniversary Of New Coke

brief: some of the New Coke case and the video of the speech of the press meeting introducing Coca-Cola Classic

by Phill Mooney - Coca-Cola official article (tradução em português abaixo)

The leadership of The Coca-Cola Company gathered at the Vivian Beaumont Theater in New York's Lincoln Center at11:00 am on April 23rd, 1985 for an important announcement.  In the words of Chairman Roberto Goizueta, "The best has been made even better."  The 99 year old secret formula for Coca-Cola was being replaced by New Coke.

Most of the readers of the blog know the rest of the story: the protest, the countless calls the 800-GET-COKE number, the lawsuits and the eventual admission of a mistake by The Coca-Cola Company 79 days later when Coca-Cola was returned to the market as "Classic" Coke. 

For the first time in the 25 years that have passed since that momentous meeting we are unveiling some new documents for display at The World of Coca-Cola.  These items will be added to the New Coke case in the Pop Culture Gallery and include Roberto Goizueta's hand annotated speech from the Lincoln Center event where he crossed out several remarks about the secrecy of the launch.  We also included one of the binders form the lawsuit from the Old Cola Drinkers of America and the briefing document for Project Kansas (New Coke internal codename.)  I hope that if you are in Atlanta, you will be able to visit the World of Coke to see the new display.

The key learning for The Coca-Cola Company was that we proved the brand does not belong to us... it belongs to our consumers, when we took it away, we sparked a call to action.  We heard the message then and still live by it now.

I would like to share a video of a speech made by the then President of the Coca-Cola Company, Donald R. Keough.  These remarks, made at the press conference for the return of Coke Classic, were called the greatest performance by an America businessmen by a key marketer at the time.  I think they do a great job in summarizing what we learned about our brand.




português

A direção da Coca-Cola se reuniu no Vivian Beaumont Theater no New York's Lincoln Center ás 11 da manhã de 23 de abril de 1985 para um importante anúncio. Nas palavras do presidente Roberto Goizueta, "O melhor foi tornado ainda melhor." A fórmula secreta de 99 anos da Coca-Cola tinha sido substituída pela New Coke.

A maioria dos leitores conhece o resto da história: o protesto, o número incontável de telefonemas para 800-GET-COKE, os processos e eventualmente a admissão do erro pela Coca-Cola 79 dias depois quando a Coca-Cola retornou ao mercado como "Classic" Coke.

Pela primeira vez nos 25 anos que passaram desde este encontro nós estamos disponibilizando alguns documentos no The World of Coca-Cola. Estes itens foram adicionados ao caso New Coke na Pop Culture Gallery e incluem o discurso com anotações a mão de Roberto Goizueta no Lincoln Center onde ele riscou vários comentários sobre o segredo do lançamento.

Nós também incluímos arquivos do processo movido pela Old Cola Drinkers of America e o briefing do Projeto Kansas (código interno da New Coke.) Eu espero que você venha a Atlanta e possa visitar o Mundo da Coca-Cola e ver o novo display.

O moral desta história para a empresa Coca-Cola é que ficou provado que a marca não pertence a nós... ela pertence aos consumidores. Quando nós a retiramos nós iniciamos uma reação. Ouvimos a mensagem e ainda vivemos por ela até hoje.

Eu quero compartilhar um vídeo do discurso do então presidente da Coca-Cola, Donald R. Keough. Os comentários foram feitos na conferência de imprensa para o retorno da Coke Classic e foi chamado da melhor performance de um empresário americano em termos de marketing naquela época. Eu acho que eles fizeram um grande trabalho resumindo que nós aprendemos sobre nossa marca.

tradução por José Roitberg - jornalista

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